教員情報詳細

英語版はこちら >

2025年05月12日 現在

顔写真

Clenton Jon 

Clenton Jon
准教授
所属 大学院人間社会科学研究科
領域 英語圏
学位 スワンジー大学 博士(応用言語学)
専門 人文学 / 言語学 / 外国語教育
研究キーワード
コメント Jon conducts research on the assessment of vocabulary knowledge, second language (L2) productive vocabulary development, productive vocabulary knowledge and fluency, second language acquisition, word association studies, lexical processing, and second language assessment. He has analysed various methods for measuring productive vocabulary, focusing on isolating the specific aspect of productive vocabulary knowledge. His research has appeared in journals such as Bilingualism Language and Cognition, Tesol Quarterly, Language Testing, System, The International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, and Language Teaching and Research. He is a co-author of First Language Influences on Multilingual Lexicons (Routledge, 2020)), Vocabulary and the Four skills (Routledge, 2021), and EAL Research for the Classroom, Practical and Pedagogical Implications (Routledge, 2023),

_______________________________________________


Currently supervising 4 PhD students:

_______________________________________________

Investigating potential relationships between productive vocabulary knowledge and aspects of fluency (Dion Clingwall)

_______________________________________________

Identifying Technical Vocabulary in the Agricultural Context: Establishing an Agriculture Word List
(Wakako Takinami)
_______________________________________________


Exploring vocabulary knowledge growth
(Tom Stones)

_______________________________________________

Investigating fluency in dialogues
(Chris Hollis)

_______________________________________________


_______________________________________________
Completed students:
_______________________________________________

MWS-Fluency Relationships
(Daniel Hougham)
_______________________________________________

Bridging the Vocabulary Gap for English as an Additional Language Learners
(Gavin Brooks)
_______________________________________________

Investigating typical IELTS lexical profiles
(Thwin Myint Myint Maw )
_______________________________________________


Exploring potential relationships between productive vocabulary measures, writing, and IELTS
(Yajie Li)
_______________________________________________

Investigating the Effects of Massing and Spacing on Learning Explicit and
Tacit Vocabulary Knowledge through Flashcards
(Zheng Guangliang)
_______________________________________________
研究者総覧 研究者総覧のページはこちら
過去のメディア掲載
出演情報
ジャンル 教育・学校・語学
SDGsの目標 4 質の高い教育をみんなに 5 ジェンダー平等を実現しよう 10 人や国の不平等をなくそう 17 パートナーシップで目標を達成しよう
教育プログラム 【学士課程】 総合科学部 : 総合科学科 : 総合科学プログラム
【博士課程前期】 人間社会科学研究科 : 人文社会科学専攻 : 人間総合科学プログラム
【博士課程後期】 人間社会科学研究科 : 人文社会科学専攻 : 人間総合科学プログラム
本学への取材について
本学への取材については、以下の連絡先までご相談ください。

広島大学広報グループ
E-mail : koho[at]office.hiroshima-u.ac.jp
([at]は@に置き換えてください)
TEL:082-424-3701, 3749 / FAX:082-424-6040
〒739-8511 東広島市鏡山1-3-2

取材申込フォーム